ISO-26000 Οδηγός για την Κοινωνική Ευθύνη

Ο οδηγός ISO 26000 παρέχει καθοδήγηση σε όλους τους τύπους οργανισμών, ανεξάρτητα από το μέγεθος τους, σχετικά με:

  • τις έννοιες, όρους και ορισμούς που σχετίζονται με την κοινωνική ευθύνη
  • το ιστορικό, τις τάσεις και τα χαρακτηριστικά της κοινωνικής ευθύνης
  • τις αρχές και πρακτικές που σχετίζονται με την κοινωνική ευθύνη
  • τα βασικά θέματα κοινωνικής ευθύνης
  • την ενσωμάτωση, εφαρμογή και προώθηση κοινωνικά υπεύθυνης συμπεριφοράς σε ολόκληρο τον οργανισμό και, μέσω των πολιτικών και των πρακτικών του, εντός της σφαίρας επιρροής του
  • τον εντοπισμό και συνεργασία με τα ενδιαφερόμενα μέρη, και
  • την επικοινωνία των δεσμεύσεων, επιδόσεων και άλλων πληροφοριών που σχετίζονται με την κοινωνική ευθύνη.

Προορίζεται να βοηθήσει τους οργανισμούς να συμβάλουν στη βιώσιμη ανάπτυξη. Αποσκοπεί να τους ενθαρρύνει να υπερβούν την απλή νομική συμμόρφωση, αναγνωρίζοντας ότι η συμμόρφωση με το νόμο είναι θεμελιώδες καθήκον κάθε οργανισμού και ουσιαστικό μέρος της κοινωνικής τους ευθύνης. Προορίζεται να προωθήσει την κοινή κατανόηση στον τομέα της κοινωνικής ευθύνης και να συμπληρώσει άλλα μέσα και πρωτοβουλίες κοινωνικής ευθύνης και όχι να τα αντικαταστήσει.

Κατά την εφαρμογή του ISO 26000, συνιστάται ο εκάστοτε οργανισμός – επιχείρηση να λαμβάνει υπόψη την κοινωνική, περιβαλλοντική, νομική, πολιτιστική, πολιτική και οργανωτική ποικιλομορφία, καθώς και τις διαφορές στις οικονομικές συνθήκες, ενώ ταυτόχρονα να είναι συνεπής με τους διεθνείς κανόνες συμπεριφοράς.

Το ISO 26000 δεν είναι πρότυπο συστήματος διαχείρισης. Δεν προορίζεται, ούτε είναι κατάλληλο για σκοπούς πιστοποίησης ή για κανονιστική ή συμβατική χρήση. Οποιαδήποτε προσφορά για πιστοποίηση ή αξίωση για πιστοποίηση κατά ISO 26000, θα αποτελούσε παραπλανητική παρουσίαση του σκοπού και του στόχου και κατάχρηση του ISO 26000. Καθώς το πρότυπο δεν περιέχει απαιτήσεις, οποιαδήποτε τέτοια πιστοποίηση δεν θα αποτελεί απόδειξη συμμόρφωσης με το ISO 26000.

Ο οδηγός ISO 26000 παρέχει καθοδήγηση σε όλους τους τύπους οργανισμών, ανεξάρτητα από το μέγεθος τους, σχετικά με:

  • τις έννοιες, όρους και ορισμούς που σχετίζονται με την κοινωνική ευθύνη
  • το ιστορικό, τις τάσεις και τα χαρακτηριστικά της κοινωνικής ευθύνης
  • τις αρχές και πρακτικές που σχετίζονται με την κοινωνική ευθύνη
  • τα βασικά θέματα κοινωνικής ευθύνης
  • την ενσωμάτωση, εφαρμογή και προώθηση κοινωνικά υπεύθυνης συμπεριφοράς σε ολόκληρο τον οργανισμό και, μέσω των πολιτικών και των πρακτικών του, εντός της σφαίρας επιρροής του
  • τον εντοπισμό και συνεργασία με τα ενδιαφερόμενα μέρη, και
  • την επικοινωνία των δεσμεύσεων, επιδόσεων και άλλων πληροφοριών που σχετίζονται με την κοινωνική ευθύνη.

Προορίζεται να βοηθήσει τους οργανισμούς να συμβάλουν στη βιώσιμη ανάπτυξη. Αποσκοπεί να τους ενθαρρύνει να υπερβούν την απλή νομική συμμόρφωση, αναγνωρίζοντας ότι η συμμόρφωση με το νόμο είναι θεμελιώδες καθήκον κάθε οργανισμού και ουσιαστικό μέρος της κοινωνικής τους ευθύνης. Προορίζεται να προωθήσει την κοινή κατανόηση στον τομέα της κοινωνικής ευθύνης και να συμπληρώσει άλλα μέσα και πρωτοβουλίες κοινωνικής ευθύνης και όχι να τα αντικαταστήσει.

Κατά την εφαρμογή του ISO 26000, συνιστάται ο εκάστοτε οργανισμός – επιχείρηση να λαμβάνει υπόψη την κοινωνική, περιβαλλοντική, νομική, πολιτιστική, πολιτική και οργανωτική ποικιλομορφία, καθώς και τις διαφορές στις οικονομικές συνθήκες, ενώ ταυτόχρονα να είναι συνεπής με τους διεθνείς κανόνες συμπεριφοράς.

Το ISO 26000 δεν είναι πρότυπο συστήματος διαχείρισης. Δεν προορίζεται, ούτε είναι κατάλληλο για σκοπούς πιστοποίησης ή για κανονιστική ή συμβατική χρήση. Οποιαδήποτε προσφορά για πιστοποίηση ή αξίωση για πιστοποίηση κατά ISO 26000, θα αποτελούσε παραπλανητική παρουσίαση του σκοπού και του στόχου και κατάχρηση του ISO 26000. Καθώς το πρότυπο δεν περιέχει απαιτήσεις, οποιαδήποτε τέτοια πιστοποίηση δεν θα αποτελεί απόδειξη συμμόρφωσης με το ISO 26000.